איך עושים את זה? איך בוחרים את החברה הנכונה והמתאימה ביותר, שתדע לספק שירותי ניהול ואחזקת מבנים? איך יודעים במי לבחור, ואילו שירותים אמורה החברה לספק? שאלות אלה מטרידות את כל מי שמבקש למצוא גורם מרכזי אחד שיטפל בכל הסוגיות הקשורות לניהול המבנה הפרטי או העסקי, ומאמר זה ינסה לספק כמה תשובות וטיפים כלליים. בראש ובראשונה כדאי שנעצור ונבין מה השירותים שאתם צריכים, לפני שאתם בודקים מה השירותים שחברה כזו או אחרת מציעה לכם. תוכלו להיות ממוקדים ויעילים יותר אם תגדירו באופן נכון את הצרכים שלכם. אפיון צרכים מדויק יכול להתבצע בשיתוף עם הדיירים ובעלי העסקים הפועלים בבניין, כך שמומלץ לערוך סקר קצר ולשאול אותם מה הדברים החשובים מבחינתם. סקר זה יעזור לכם להיות מוכנים וממוקדים הרבה יותר.
המלצות וניסיון
לאחר שמיפיתם את צרכי המבנה שלכם, אפשר לצאת לדרך ולבחון חברות שונות לניהול ואחזקת מבנים. אם אתם מבקשים חברה שתטפל באבטחת המבנה ובמערכות הבטיחות שלו, וכן תדע לספק שירותים נוספים כאשר צצות תקלות במערכות החשמל או המים, מומלץ שלא להסתפק בחברה שמתמחה בשירותי ניקיון בלבד. נכון, ניקיון המבנה הוא חשוב, אבל אם יש לכם אפשרות למצוא חברת ניהול ואחזקת מבנים שתספק גם את שירותי הניקיון וגם את השירותים הנוספים שאתם צריכים, ייתכן שעדיף להם לרכז את כל הנושאים הללו תחת קורת גג אחת. ערכו מחקר ראשוני באינטרנט, בדקו את החברות השונות, את ההמלצות עליהן ואם אפשר – בררו מי הלקוחות שלהם. ככל שיהיה בידכם מידע רב יותר, כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת שמורכבת לא רק ממחיר אטרקטיבי, אלא בעיקר ממקצועיות, שירותיות, זמינות ואמינות.
שמים לב לפרטים הקטנים
מצאתם חברה שעונה על הצרכים שלכם? נהדר! רגע לפני שאתם חותמים על הסכם התקשרות ארוך טווח כדאי שתתעכבו על הפרטים הקטנים. לדוגמה – מה מידת הזמינות שאליה מתחייבת החברה? אם הובטח לכם שיוצע לדיירים מענה טלפוני עד השעה 22:00 וכי כל תקלה תטופל בתוך שלוש שעות, בקשו לציין זאת במפורש בהסכם ביניכם. אם אתם מעוניינים כי צוות הניקיון יעבוד פעמיים ביום, הגדירו זאת בכתב, וכן ציינו מהי תדירות ביקוריו של הגנן. עיגון כל הסעיפים הללו בהסכם ההתקשרות יגן עליכם בהמשך, כאשר תתקלו בתקלה שלא תדעו כיצד לטפל בה. חברת ניהול ואחזקת מבנים שהיא מקצועית ואמינה לא תהסס ולא תחשוש לכלול את כל ההתחייבויות שלה גם בהסכם כתוב ביניכם.